BAŞARI HİKÂYELERİ – FİKİRLER. ÇÖZÜMLER. OLANAKLAR.
GÜVENLİK VERİMLE BULUŞUYOR
Seyahat edilen kilometre başına ölümler açısından uçuş, dünyadaki en güvenli ulaşım şeklidir. İstatistiksel açıdan bakıldığında bir kişi bir kazaya karışmadan bir uçakta 14.000 yıl boyunca seyahat edebilir. Bunun bir nedeni tarifeli hava hizmetlerinde bir numaralı önceliğin güvenlik olmasıdır. Bir diğeri de havayollarının uyması gereken uçak bakım ve onarımlarıdır. Aeroflot Grubu bünyesindeki uçak bakımını ve onarımlarını gerçekleştiren bir şirket olan Rus “A-Technics”, en önemli gereksinimleri güvenlik, verimlilik ve minimum çalışmama süresi olmakla birlikte evrensel, modüler ve esnek bir çalışma platformu inşa etmek için bir iskele sistemi arayışı içerisindeydi.
Rus bakım firması A-Technics, büyük Boeing ve Airbus uçaklarının tüm noktalarına hızlı, verimli ve güvenli bir şekilde erişime izin verecek, bakım, onarım, boyama ve C kontrollerini gerçekleştirmelerini sağlayacak oldukça esnek bir sistem arıyordu. Rusya'daki Layher Ofisi, Layher Allround İskele'nin sunduğu birçok olasılık ve avantaj konusunda müşterisini ikna etmeyi ve alanında profesyonellerin referanslarıyla anlaşmaya varmaya başardı. Sistem, standart bileşenler, çeşitli konsollar ve ek parçaların en fazla sekiz farklı şekilde ve çeşitli açılarda flanşlı montajını mümkün kılan Layher Allround konnektörlerden oluşan kapsamlı bir yelpazeye sahiptir. Bu, A-Technics ekibinin üstünde çalıştığı uçakların şekillerine hızlı ve esnek biçimde uyum sağlamayı mümkün kılmaktadır.
Çok yönlü ince işçilik ve güvenlikLayher'ın Rus alt kuruluşunda Mühendislik Bölümü Başkanı Boris Lazarev “A-Technics, çözümün kapsamı konusunda çok net bir fikre sahipti ve sistemimiz bu gereksinimleri kolayca karşılamaktaydı” şeklinde konuştu. "Mühendislerin gövde üzerinde, kanatların altında veya devasa dümen tertibatları üzerinde olup olmadığına bakılmaksızın Layher Allround iskele ile uçağın herhangi bir kısmına hızlı ve güvenli bir şekilde erişilebilmektedir. Sistemimiz ayrıca, çalışma süresininde tamamında tüm uçak açıklığına hızlı erişim imkanına dair müşterinin ihtiyacını da karşılamaktadır.” Sadece altı kişinin çok kolayca ve tam istenildiği şekilde ağırlıkları 5,5 tona kadar çıkabilen yapıları arzu edilen konumlarına hareket ettirebilmelerini sağlayan özel ağır işçilik silindirler kullanılmaktadır. 0,25 m'lik uyarlanmış bir standart yükseklik, (örneğin kanatlar altında) hafif eğimli bir çalışma platformu yapmayı mümkün kılmıştır ve böylece özel merdiven unsurlarına ihtiyaç duyulmamıştır. Dümen tertibatlarında çok yüksek iş platformlarına güvenli erişim için de merdiven kuleleri inşa edildi. Çalışma platformları için aydınlık renkli dolgu, uçakta herhangi bir hasarı önlemek için özel olarak geliştirilmiştir.
Zor görevleri seviyoruzRus Layher temsilcisi, “2017 Nisan ortasında başladığımızda, bunun basit bir proje olmayacağını kısa sürede anladık” dedi. "Dar teslim süresi, talepkar bir iş ortağı ve uçağın büyüklüğü, kesinlikle proje ekibinin özenli koordinasyonu ve profesyonel yaklaşımına gerek duyması anlamına geliyordu." Projenin içeriği netleştikten sonra hangarda işlemden geçecek uçak tiplerinin 3 boyutlu taramaları yapıldı. Bu verilere dayanarak, iskele uzmanları projeyi Almanya'daki Layher teknik ekibiyle işbirliği içinde planlayabildiler. Bir test ayarlamasından sonra proje hangarın içinde uygulandı. Layher'in Rusya'daki alt kuruluşunda sorumlu Proje Müdürü Anton Novopashin, “Kurulumu uzun süredir ortağımız olan yerel bir iskele şirketiyle gerçekleştirdik” dedi. “Ama Allround FW Sistemini ve Allround Sisteminin çelik versiyonunu ilk kullanışımızdı. Aynı zamanda ağır işçilik silindirler ve dolgu elemanları ile ilk karşılaşmamızdı.”
Zamana ve malzemeye değerli bir yatırım“Burada Moskova'da 7.000 m³'ün üzerinde iskele malzemesi kullandık ve ortaya çıkan yapılar, aynı anda üç adede kadar uçak gövdesine, kanadına ve dümen tertibatına erişmek için kullanılabilmektedir. Bu projenin, Layher Allround İskele'nin ne kadar esnek olduğunu ve hem Rusya'da hem de başka yerlerde yaratıcı uygulamalar için ne kadar çok olanak sunduğunu etkileyici bir şekilde gösterdiğini düşünüyorum” diyerek sözlerini bitirdi Novopashin.
KULLANILAN İSKELELER: